Podziękowania za udział w akcji "Dzieciństwo bez przemocy"
Nowe Ozoboty w naszej szkole w ramach #LaboratoriaPrzyszłości!
Z radością informujemy, że nasza szkoła wzbogaciła się o nowe Ozoboty – małe roboty edukacyjne, które wprowadzają uczniów w świat programowania i logicznego myślenia. Pierwsze zajęcia z ich wykorzystaniem odbyły się w klasach 1a, 3a i 3b, gdzie uczniowie mieli okazję odkrywać, jak działa kodowanie w praktyce.
Na zajęciach:
* Kodowaliśmy własne kartki – uczniowie tworzyli ścieżki i zadania dla Ozobotów za pomocą kolorowych kodów.
* Rozwiązywaliśmy łamigłówki z puzzlami do Ozobotów – dzięki temu dzieci rozwijały wyobraźnię przestrzenną i umiejętności planowania.
* Budowaliśmy zwierzątka z puzzli 3D – połączenie kreatywności z technologią zachwyciło wszystkich!
Nie możemy się doczekać, aż kolejne klasy rozpoczną swoje przygody z Ozobotami. To świetna okazja do nauki przez zabawę i rozwijania kompetencji przyszłości!
89
Zajęcia z Pluszowym Misiem
W klasie 2b uczniowie mieli wyjątkową okazję spędzić wyjątkowy dzień w szkole ze swoimi ukochanymi pluszakami. Pluszowe misie towarzyszyły im podczas zajęć edukacyjnych, co dodało nauce wyjątkowego uroku i ciepła.
Dzień rozpoczął się od przywitania pluszaków, które dumnie siedziały na ławkach obok swoich właścicieli. Misie uczestniczyły we wszystkich lekcjach, a uczniowie chętnie dzielili się z nimi swoimi postępami i nowo nabytą wiedzą. Atmosfera w klasie była pełna radości i entuzjazmu.
Podczas zajęć plastycznych dzieci wykonały prace, na których głównymi bohaterami były ich pluszowe misie. Kolorowe prace przedstawiające pluszowych przyjaciół były efektem ich wyobraźni i miłości do swoich pluszaków. Każdy uczeń z dumą prezentował swoje dzieło, opowiadając przy tym ciekawe historie związane z ich pluszowymi kompanami.
Dzień z pluszowym misiem okazał się nie tylko świetną zabawą, ale także doskonałą okazją do integracji i wspólnego przeżywania radosnych chwil. Misie stały się nie tylko towarzyszami zabawy, ale także motywacją do nauki i kreatywności.
21
Dzień Misia w Świetlicy
Święto misiów w naszej świetlicy przyniosło mnóstwo radości i kreatywnej zabawy! Dzieci z pełnym zaangażowaniem ozdabiały fotobudkę, która stała się centralnym punktem wydarzenia. Kolorowe misie, przygotowane własnoręcznie przez uczniów, dodawały uroku i wywoływały uśmiechy na twarzach.
Podczas zajęć dzieci wycinały misie i tworzyły z nich stikery, które posłużyły jako gadżety do fotobudki. Kolorowanki z motywem misiów, które kolorowały stały się pięknymi dziełami sztuki. Niezwykłą popularnością cieszyły się również opaski na głowę i rękę z misiowymi motywami, które dzieci wykonywały z wielką starannością.
Nie zabrakło również gier z przytulankami, które pozwalały dzieciom na pełne zaangażowanie i radość z zabawy. Fotobudka była oblegana przez cały czas trwania wydarzenia, a pamiątkowe zdjęcia z misiami będą miłym wspomnieniem tego wyjątkowego dnia.
Dzień Misia w świetlicy okazał się nie tylko świetną zabawą, ale również okazją do rozwijania kreatywności i wzajemnej współpracy wśród uczniów. Cieszymy się, że mogliśmy razem uczcić to sympatyczne święto!
38
Prace na konkursy bożonarodzeniowe
Mistrzostwa Gminy w futsalu.
Świetny występ zaliczyli reprezentanci naszej szkoły na mistrzostwach gminy w futsalu. Jako pierwsi do rywalizacji przystąpili zawodnicy z klas 6 i młodszych. Nasi reprezentanci po świetnej grze wygrali całe zawody i awansowali do etapu powiatowego. Nieco później do gry przystąpili chłopcy z klas 7 i 8, w którym nasi reprezentanci zaprezentowali się równie dobrze jak młodsi koledzy i z kompletem zwycięstw awansowali do etapu powiatowego. Gratulujemy!
12
Projekt edukacyjny „CZYTAM Z KLASĄ – lekturki spod chmurki” w klasie 3b.
W ramach realizacji pierwszego modułu projektu edukacyjnego #czytamzklasą "Smutek i złość" uczniowie klasy 3b aktywnie uczestniczyli w zajęciach związanych z wybraną lekturą „Dziewczynka z parku” autorstwa Barbary Kosmowskiej. Działania projektowe miały na celu rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, empatii oraz naukę radzenia sobie z trudnymi emocjami, takimi jak smutek i złość.
Uczniowie rozpoczęli swoją przygodę z projektem od wypełnienia lekturników, które umożliwiły im dokładne przeanalizowanie przeczytanej książki. Dzięki tej aktywności dzieci mogły nie tylko uporządkować swoje myśli, ale również podzielić się swoimi refleksjami i emocjami związanymi z lekturą. Lekturniki pozwoliły na wnikliwe poznanie bohaterów i ich przeżyć.
Jednym z najbardziej kreatywnych zadań było wykonanie smutnych emotek z wykorzystaniem długopisów 3D - #laboratoriaprzyszłości. Uczniowie mieli okazję wykorzystać swoje zdolności manualne, tworząc przestrzenne buźki symbolizujące smutek. Działanie to pobudziło ich wyobraźnię, a także pozwoliło na wyrażenie emocji w artystycznej formie.
W kolejnym etapie uczniowie przygotowali krótkie scenki teatralne, które były inspirowane fragmentami książki „Dziewczynka z parku”. Praca nad inscenizacjami pozwoliła dzieciom na głębsze zrozumienie uczuć bohaterów, a także na rozwijanie umiejętności współpracy w grupie. Scenki stały się również okazją do ćwiczenia ekspresji oraz wyrażania emocji w bezpiecznym środowisku.
Najbardziej poruszającym i jednocześnie praktycznym elementem projektu było stworzenie przez uczniów słoików smutku. Dzieci wypełniły słoiki wodą, brokatem i kolorowymi drobinkami. Podczas warsztatów nauczyciel omówił, jak ważne jest znajdowanie sposobów na radzenie sobie z trudnymi emocjami. Słoiki smutku stały się symbolicznym narzędziem – uczniowie dowiedzieli się, że w chwilach smutku mogą potrząsnąć słoiczkiem i obserwować wirujące elementy, co pomoże im się wyciszyć i ukoić emocje. Dzieci z entuzjazmem i zaangażowaniem przystąpiły do tego zadania, a efekt ich pracy był imponujący.
Realizacja I modułu projektu „CZYTAM Z KLASĄ – lekturki spod chmurki” okazała się bardzo wartościowym doświadczeniem. Dzięki lekturze „Dziewczynka z parku” oraz zaplanowanym aktywnościom uczniowie nie tylko pogłębili swoje kompetencje czytelnicze, ale również nauczyli się rozpoznawania i radzenia sobie z trudnymi emocjami. Szczególne znaczenie miały działania praktyczne, takie jak tworzenie emotek czy słoików smutku, które pomogły dzieciom w świadomym przeżywaniu i oswajaniu smutku. Projekt wzbudził duże zainteresowanie wśród uczniów, a jego efekty były widoczne zarówno w ich postawie, jak i w rozmowach o emocjach.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne moduły projektu!
135
Mołtawa, czyli z wizytą w Gdańsku
W ramach projektu ,,Aktywna Świetlica" przenieśliśmy się do malowniczego Gdańska, poznając jego historię, kulturę i ciekawostki. Rozmawialiśmy o symbolach miasta, takich jak słynny Żuraw nad Motławą, który choć nie lata, odgrywał kluczową rolę jako dźwig portowy w dawnych czasach. Omówiliśmy również legendy i prawdziwe historie związane z bursztynami, które można znaleźć na gdańskich plażach. Zajrzeliśmy także do Parku Oliwskiego, gdzie poruszyliśmy temat oliwek – choć dziś są tam głównie rodzime gatunki roślin, park nadal zachwyca swoim pięknem.
Aby lepiej poczuć atmosferę miasta, uczestnicy wykonali z tektury gdańskie kamieniczki. Zwróciliśmy uwagę na charakterystyczne cechy architektury, takie jak ozdobne fasady i wąskie, wysokie kształty budynków. Każda praca była unikalna, odzwierciedlając kreatywność dzieci oraz ich wizję nadmorskiego miasta.
Zajęcia były doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy o Gdańsku, rozwijania wyobraźni i umiejętności manualnych.
7
Światowy dzień Tabliczki Mnożenia w klasach 4 - 8.
Uczniowie klas 4-8 także świętowali Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Podczas lekcji informatyki uczniowie mieli okazję sprawdzić się w grze Mistrz Tabliczki Mnożenia w programie Scratch. W trakcie lekcji matematyki z kolei rozwiązywali Tabliczki Szczęścia, otrzymując miłe hasła po prawidłowym rozwiązaniu przykładów, wykonywali w grupach zadania związane z tabliczką mnożenia umieszczone na stacjach zadaniowych oraz rozwiązywali quizy. Dodatkowo w trakcie przerw wyznaczeni uczniowie w roli Egzaminatorów przepytywali chętnych uczniów i nauczycieli z wylosowanych wcześniej przykładów. Osoby, które zdały egzamin otrzymywały tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia. Był to dzień pełen pozytywnych wrażeń!
32
Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia w klasach 1 - 3
15 listopada uczniowie naszej szkoły świętowali Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Z tej okazji klasy 1 i 2 rozwiązywały łamigłówki rozwijające logiczne myślenie. Klasy 3a i 3b utrwalały i sprawdzały swoją znajomość tabliczki mnożenia poprzez gry przeprowadzane przez koleżanki z klas 6a i 6b. Uczniowie w trakcie zabaw ruchowych musieli w krótkim czasie podać odpowiedzi na pytania związane z tabliczką mnożenia, jednocześnie skacząc na skakance lub grając w matematyczne kolanko. Była też gra sprawdzająca nie tylko znajomość tabliczki, ale i celność strzałów do bramki. Gry, zadania i łamigłówki wzbudziły w uczniach dużo pozytywnych emocji i pobudziły chęć zdrowej rywalizacji. Dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się w obchody ŚDTM!
32
Mistrzostwa gminy w drużynowym tenisie stołowym.
W środę i w czwartek w Kąkolewie odbyły się Mistrzostwa gminy w drużynowym tenisie stołowym. Reprezentanci naszej szkoły pokazali się z bardzo dobrej strony. W rozgrywkach klas straszych chłopcy zdobyli 2 miejsce, dziewczęta natomiast zdobyły 3 miejsca. W kategoriach klas młodszych 3 miejsce wywalczyła drużyna chłopców.
7
Międzynarodowy Konkurs Informatyczny "Bóbr"
Dziś z zadaniami sprawdzającymi logiczne myślenie podczas Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr zmierzyli się uczniowie klas 4-6. Trzymamy kciuki za wyniki i już dziś gratulujemy zaangażowania jakim wykazali się wszyscy uczestnicy!
4
Rozstrzygnięcie konkursu organizowanego przez Bibliotekę Szkolną
Rozdanie nagród w klasach 1-3 było wyjątkowym wydarzeniem, które wyróżniło uczniów za ich kreatywność i zaangażowanie w projekt „Zakładka dla przyjaciela”. Dzieci z klas młodszych miały okazję stworzyć zakładki do książek, które mogły wręczyć swoim kolegom jako drobny, ale piękny upominek. Każda zakładka była inna – kolorowa, pełna wzorów i osobistych akcentów, dzięki czemu prezentowała unikalny styl jej twórcy. Pomysł na stworzenie zakładek wzmocnił przyjaźnie między dziećmi, a także rozwijał ich zainteresowanie książkami. Wszystkie prace nagrodzono dyplomem i słodkim upominkiem, uczniowie z wyróżnionymi pracami otrzymali drobne upominki, które dodatkowo motywowały dzieci do dalszego rozwijania talentów plastycznych i wyobraźni.
Konkurs w klasach 4-8 pod hasłem „Tysiąc powodów, by odwiedzić bibliotekę” miał z kolei na celu zachęcenie starszych uczniów do przemyślenia, dlaczego warto korzystać z biblioteki i jakie skarby można tam odkryć. Uczniowie tworzyli plakaty, które miały wyrazić ich osobistą perspektywę na ten temat. Wśród prac pojawiły się inspirujące hasła, wspaniałe ilustracje oraz ciekawe argumenty za odwiedzaniem biblioteki, od dostępu do fascynujących książek po spokojne miejsce do nauki i spotkań z przyjaciółmi. Konkurs przyciągnął dużą uwagę, a niektóre plakaty były prawdziwymi dziełami sztuki – pełnymi kolorów, detali i pomysłowych kompozycji. Jury miało trudne zadanie, wybierając zwycięzców, ale w końcu wyróżniono kilka najbardziej kreatywnych i inspirujących prac, które staną się ozdobą szkolnej biblioteki.
Podsumowanie wydarzenia pokazuje, jak wiele radości i zaangażowania mogą przynieść uczniom szkolne konkursy. Takie projekty rozwijają ich wyobraźnię, uczą wyrażania siebie oraz promują wartościowe nawyki, jak przyjaźń, współpraca i miłość do książek.
9
WIECZORNE CZYTANIE „DZIADÓW” Adama Mickiewicza
W środę 13. listopada w naszej szkole odbyło się WIECZORNE CZYTANIE „DZIADÓW” Adama Mickiewicza. Główna część spotkania, czyli czytanie dramatu, wymagała dużego zaangażowania siódmoklasistów, którzy odpowiedzialnie podeszli do zadania: zadbali o odpowiednie stroje, dekorację oraz właściwą interpretację głosową utworu. Uczniowie w mistrzowski sposób wcielili się w swoje role, a odpowiednie ubiory i charakteryzacje oddały klimat dawnych czasów zawarty w utworze naszego narodowego wieszcza.
24
Międzynarodowy Konkurs Informatyczny "Bóbr".
Dziś w pierwszym dniu Międzynarodowego Konkursu Informatycznego Bóbr z zadaniami zmierzyli się uczniowie klas 7-8. Wszyscy pracowali z zaangażowaniem nad rozwiązaniem zadań. Trzymamy kciuki za jak najlepsze wyniki!
4
OGÓLNOPOLSKI PROJEKT EDUKACYJNY "Zdrowe życie i pierwsza pomoc"
Klasa 3a i 3b z sukcesem zakończyły drugi moduł projektu "Zdrowe życie i pierwsza pomoc”!
II moduł „Rusz się!” pozwolił uczniom nie tylko lepiej zrozumieć, jak ważna dla zdrowia jest aktywność fizyczna, ale także wzbogacił ich wiedzę o różnorodne formy ruchu.
Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach, ucząc się o tym, jak ruch wpływa na dobre samopoczucie i zdrowie. Cieszymy się z ich postępów i już nie możemy się doczekać kolejnych etapów projektu!
28
CodeWeek 2024
W dniach 14-27 października 2024r. nasza szkoła brała udział w EU CodeWeek. Otrzymaliśmy podziękowania i certyfikat od organizatorów.
Archiwum Aktualności